Nina Jakovljevič: Ko hodiš, pojdi vedno do konca (T. Pavček)

Nina Jakovljević, univerzitetna diplomirana pravnica, je po nekaj letih dela v odvetniški pisarni svoje ustvarjalne sile usmerila v digitalno komuniciranje; področje, ki se naglo razvija in nakazuje, da je že osvojilo tudi prihodnost. Skupaj s sestrama Sonjo in Mileno je leta 2011 ustanovila agencijo Mediodrom in ta majhna novomeška agencija je hitro prepričala »velike igralce« – naročnike in stroko, saj so od ustanovitve do danes v močni konkurenci osvojili že številna odmevna priznanja.

Nina je dejavna tudi v civilni družbi in nevladnih organizacijah. S partnerjem in dvema otrokoma živi v središču Novega mesta. V njem vidi velike zmožnosti, predvsem pa si želi, da bi – namesto nakupovalnih središč – meščani spet napolnili staro mestno jedro. 

Ob ustanavljanju agencije je bila njihova pot še dokaj nejasna; poleg veliko volje in številnih zanimivih idej je imela Nina skupaj s sestrama »na vidiku« le nekaj potencialnih naročnikov, toda pri nobenem od teh ni prišlo do konkretnega sodelovanja. Nadaljevanje pa se je odvilo »po formuli« iz knjige Čarovnikov vajenec: »Ti me iščeš, jaz te najdem …« Sreča se jim je nasmehnila, ko jih je – na osnovi informacije, da imajo izkušnje z delom v avtomobilski industriji – našla italijanska agencija, ki je pripravljala obsežnejšo akcijo za slovenskega naročnika. Povabili so jih na »pitch« (sprejemni pogovor), na katerega se nobena agencija ne more prijaviti sama, sodeluje lahko le, če je povabljena. Na uvodnem srečanju je ekipa Mediodroma zelo uspešno predstavila svoje videnje nastopa in prepričala z argumenti. Od tu je delo steklo v velikem slogu; sledilo je še veliko povabil, veliko uspešnih sodelovanj in velikih priznanj.

Pogumen ali predrzen korak?

Da je prisluhnila notranjemu vzgibu in se iz povsem pravnih vsebin usmerila v kreativno delo v digitalnem svetu, se je hitro potrdilo kot pravilno. »Ko se danes ozrem, pa moram priznati, da je bil ta korak precej drzen. Toda očitno je bila v meni želja po dinamičnem ustvarjalnem delu tako velika, da sem se prepustila notranji želji in v njej našla moči. Srce je bilo močnejše od razuma in peljalo me je tja, kamor sem si pravzaprav od nekdaj želela.« Ideja za ustanovitev agencije za digitalno komuniciranje je dozorela, ko je bila Nina na prvem porodniškem dopustu. Prisluhnila sta ji starša, podprl jo je partner, ki tudi sicer razume in podpira njeno delo, pridružili sta se tudi obe sestri Sonja in Milena (obe ekonomistki). Milena je pred tem že delala v agencijah DraftPan/FCB in Smart Ad. Tako so tri mlade zanesenjakinje in navdušenke nad digitalnimi tehnologijami ustanovile Mediodrom – digitalno agencijo, ki se pojavlja z odmevnimi marketinškimi akcijami.

Odločitev za samostojno pot pa vendarle ni bila popolno presenečenje, kajti odraščale so v podjetniškem okolju. Oče Čedo Jakovljević je imel uspešno podjetje, ki je segalo tudi izven meja, in hčere so še kot majhne deklice – dejale, da bodo tudi one, ko odrastejo, »nekaj takega«. Sonja je zaposlena v nekdanjem očetovem podjetju, Milena in Nina pa ustvarjata v Mediodromu.

Ne le želja, ampak potreba po ustvarjanju

Nina je že na pravni fakulteti sodelovala v njihovi študentski organizaciji ELSA, ki je pripravljala različne dogodke: »Potrebovala sem neko ustvarjalno dejavnost, to je bilo v meni.« Sicer pa je od nekdaj v njej živela ne le želja, ampak potreba po ustvarjalnem izražanju. Nekaj časa jo je mikalo tudi slikarstvo, zdaj pa je risanje tisti »posvečeni čas«, ko skupaj z otrokoma in partnerjem izlivajo na papir svoje likovne zgodbe.

Veliko polje ustvarjanja pa je predvsem Mediodrom, ki ga vodita s sestro Mileno in v katerem se skupaj z odlično ekipo uspešno izražata v digitalnem svetu. Sodobne tehnologije, pravi Nina, nudijo neverjetne izrazne možnosti.

Seveda pa so v podjetju, ki ga vodi, zelo dragocena tudi njena pravna znanja. Je ena redkih strokovnjakinj v Sloveniji, ki svoje delo posveča tudi pravnim vidikom pojavnosti na svetovnem spletu. Ker se internetno pravo vzporedno razvija z razvojem panoge, Nina kot pravnica pokriva tudi svetovanje za to zelo specifično področje. Skupaj s sestro Mileno pa se uveljavljata tudi kot predavateljici. Slušateljem prinašata znanja o digitalnih komunikacijskih platformah, ki so danes že nepogrešljive vsebine in so vsebine prihodnosti. Milena, s katero se tudi pri delu zelo lepo dopolnjujeta, je specialistka za digitalni nastop podjetij na svetovnem spletu in vodja digitalnega marketinga v njihovem podjetju.


Vsi za enega, eden za vse

Mediodromova ekipa specialistov za družbena omrežja, spletno oglaševanje in razvoj aplikacij jetako kot njihove lastnice srčno predana delu. »To, da sem direktorica, je pač moja funkcija, sicer pa smo v našem podjetju vsi enaki; slogan ‘Vsi za enega, eden za vse’ v naši agenciji dobesedno živimo. Smo srčna ekipa, med seboj smo tesno in iskreno povezani.«

Ustvarjajo na zelo dinamičnem področju, ki na eni strani še vedno velja za dokaj novo in se hkrati tako hitro razvija, da je kar daleč naprej v prihodnosti. To je področje, ki se ga ne da naučiti izključno iz knjig, zahteva pa vendarle veliko branja, zahteva poglobljeno razmišljanje, odgovorne odnose do vsega, kar se dogaja okoli nas. To je delo za široko razgledane ljudi z veliko čustvene inteligence, za ljudi s posluhom za vrednote, ki so večne. Vse to se odraža na vsebinah, s katerimi prek spleta vstopa v domove v vseobsegajočem internetnem svetu. Zato Mediodrom navdušuje z izvirnostjo, iskrenostjo in toplino.

Tu pridejo do izraza tudi vse Ninine lastnosti in talenti, med katerimi je tudi pisanje. Skupaj z ekipo piše digitalne zgodbe, ki navdihujejo, izzivajo, motivirajo in vključujejo. Čeprav gre za digitalni svet, zahteva njihovo delo iskrenost, saj nagovor ljudi prek družabnih omrežij ne prenese plehkih in praznih sporočil. »Uporabniki imajo veliko znanja in mi jim moramo ponuditi še nekaj več, jih razveseliti, vključevati, jim prisluhniti, ponuditi sodelovanje.«

Suvereno med najuspešnejšimi

Ustvarjalci v agenciji Mediodrom se udeležujejo stanovskih konferenc in drugih dogodkov doma in v tujini, kjer so predstavljene dobre prakse, kjer dobijo potrditev, da so »na nivoju«, ali kjer kakšno navdihujoče predavanje sproži še kakšno novo idejo … Veliko pomeni dejstvo, da na teh dogodkih spoznavajo, kako suvereno lahko stopijo ob bok najuspešnejšim, čeprav so to pogosto velike agencije z mnogo daljšim stažem, kot ga ima Mediodrom. Kljub temu pa pravi Nina, da nimajo ambicij po bistveni širitvi. »Mediodrom je rasel organsko; vendar smo se dokaj hitro razvili do današnjega obsega. Hitro smo tudi dosegli in presegli prve cilje ter bili hitro smo deležni najvišjih priznanj. Toda ostati želimo manjša, butična agencija.«

Vpeta v prostor

Nina Jakovljević je dejavna tudi v civilni družbi ter pri tem zvesta svojim prepričanjem in vrednotam. Ob begunski krizi se ni zadovoljila le z javno obsodbo odnosa nekaterih državnih ustanov in žal tudi mnogih posameznikov, ki so brez empatije ali celo sovražno obravnavali ljudi, ki so bežali pred vojno, ampak se je v pomoč vključila tudi kot prostovoljka. Njen zapis o doživljanju izkušnje prostovoljke je pretresljiv.

Nina je tudi meščanka, ki želi Novemu mestu in Glavnemu trgu, na katerem je dolgo živela njihova družina, vdihniti več življenja. Iz otroških let se spominja, kako so družinsko prihajali na nekdanji Windischerjev vrt, kako je bilo mesto živahno. Tako kot so nekoč stari meščani tudi Nina danes rada pride ob sobotah z obema otrokoma in partnerjem posedet v Gogo ali kakšen drug lokal na Glavnem trgu. Želela bi si, da bi bilo mestno jedro tako kot nekoč – družabno stičišče, pa so žal polna le trgovska središča.

V našem mestu vidi izjemne potenciale, in da bi spodbudila ter pospešila pozitivne premike je na listi Solidarnosti kandidirala za občinsko svetnico. Vendar je morala hitro priznati, da je šla v politiko precej naivno.

Perfekcionistka po naravi, kreativka po srcu

Ta »prilagojen predstavitveni« slogan podjetja Mediodrom je hkrati tudi slika Nine Jakovljević. Jo pa lahko opišemo tudi z verzi Toneta Pavčka, saj je vztrajna in gre dobesedno vedno do konca: »V knjigi do zadnje vrstice, v življenju do prave resnice.« Kljub temu pa si ob materinstvu in ob zelo uspešnem vodenju podjetja poišče čas in elan tudi za družbeno dejavnost in je med tistimi redkimi meščani, ki zelo odgovorno razmišljajo o kakovosti življenja v mestu, ki bi se lahko razvijalo še uspešneje. Zato se ne vdaja vsesplošni apatiji, ki je zajela ne le mlade, ampak tudi srednjo generacijo. Zaveda se pomena aktivnega državljanstva – za kakovostno življenje nas vseh. Vodijo in krasijo jo vrednote, ki v današnjem času žal niso v modi, so pa kljub temu svetel zgled, ki ga ne moremo spregledati.